сряда, 2 януари 2013 г.

2012 г. В ЦИТАТИ НА ПРЕМИЕРА БОРИСОВ


2012 г. в цитати на премиера Борисов

"Когато казвам "аз" - това е събирателен образ на партия, правителство, министри, проектанти, строители, екипи. Заслугата ми е, че съм ги събрал. Затова казвам "аз". Нямам претенциите да съм всë и вся... Нито съм монумент, нито съм паметник."

Казано е: дела трябват, не думи! И от двете имаше в действията на управляващите през годината. Следните цитати на премиера Борисов ни дават възможност да сравним неговата представа за България през 2012 г. с нашата, коментира "Дойче веле".
Страна в пръстени от магистрали; страна отличник и пример за Европа с финансовата си стабилност; страна с висша степен на демокрация и развито гражданско общество, в което правителството неизменно се вслушва; с много успехи, заради които се ползва с много уважение по света. И всичко това - въпреки лъжите и наглостта на опозицията и трудностите на кризата. И благодарение на ГЕРБ, правителството и него самия. Така изглежда България през 2012-та през погледа на премиера:
"Аз съм убеден, че рано или късно сериозните политически анализатори ще оценят, че ние бяхме шансът на България - в най-тежката финансова икономическа криза да я запазим стабилна."
"Сега не е хубаво да си на власт. И България има късмет, че точно ние и аз се паднахме да ни има в този период. А да не говорим, че и в условията на криза си построихме и спортни зали, и магистрали строим, и жп линии, и естакади, и пречиствателни станции..."
"Ако сме ние, в никакъв случай няма да стане по-зле. При всеки друг ще е катастрофа. Само за три години направихме така, че когато се изказваме, да има какво да покажем и да не ни е срам от нищо."

Я, колко много магистрали!
"Сърцето ми е пълно с кауза! Изключително ми е приятно в момента - България, погледната отгоре, е в пръстени от магистрали."
"Така ми се иска да изглежда България - слънчогледи, жита, по средата магистрала."
"Мечтите стават реалност... Проявил съм най-силната политическа воля, за да го има това нещо."
"Защото аз имам четири години да построя това, което те не са построили 22 години..."
"Обещали сме всеки ден да откриваме и да оставяме на обществото нови обекти... Аз не ходя на първи копки, много рядко ходя. Аз ходя на откриване... Не някой път. Всеки ден откриваме опери, театри, читалища, пътища и ги даваме на българския народ."
"Моята единствена задачка е да спестявам живите пари, за да може да ги вкарваме в реалното строителство... Всяка стотинка я изнамираме, спестяваме и влагаме, затова ги помня всичките."
А някои много ги е яд!
"Нашето правителство в момента е за пример в Европа, защото ние сме от малкото правителства, които спазваме Маастрихтските критерии."
"Сега сме в една компания с Дания и Швеция. Ако бяхме оставили Станишев и Тройната коалиция, сега щяхме да сме с гърците и по-лошо."
"На последната ни обща среща канцлерката, като ме видя от едната част на залата, дойде на другата да ме разцелува. Възможно най-добри отношения имаме с Германия. И неслучайно ЕК махна процедурата по свръхдефицит само на България и Германия. Ние с Меркел сме образец на финансова дисциплина. Много ги е яд мнозина за това."
"Поскарах се малко на държавите, които само искат пари от Германия, а в същото време не си привеждат бюджетите и дефицитите в съответствие с Маастрихтските критерии."
"Ако ние се поставим на мястото на германците - непрекъснато да ни искат пари, няма да ни бъде много приятно."
Я, колко много демокрация!
"Когато има числени измерения, и боговете мълчат."
"Хайде да видим за какво ще е критичен докладът? - За това, че приехме най-силния закон за конфискация на имуществото, придобито по престъпен начин в Европа, ли? За това, че новият ВСС ще избира главния прокурор по възможно най-прозрачната процедура? За това, че задържахме най-търсените организатори на престъпни групи в света, не само тук? Кой ще ми пише слаба оценка? Холандия ли ще ни напише слаба оценка или кой? Кой е по-добре от България в момента? Те да си оправят фискалните дефицити. Те ще ни пишат слаба оценка! Айде, бе! За всичко, което е направено у нас, ние сме си заложили живота! С мене вече много по-различно се говори в Брюксел, като ги питам: Колега, колко тона кокаин сте задържали вие? Колко тона хероин или синтетика? Да ви чуя! - Ми, фа, сол, ла, това го знам и аз. Ни-кол-ко!"
"А що се касае до г-жа Марковска, аз й благодаря, че най-накрая, след третата ми молба, излезе в пенсия и даде възможност държавата да няма проблем в Брюксел."
"Преди нашето управление тези въпроси не се поставяха. Тези хора биваха назначени, имаше само един кандидат и нямаше обществен дебат... Да, защото сега е победила демокрацията и се работи по демократичен начин. Толкова демокрация, колкото има сега, никога не е имало."
Я, колко много свобода на словото!
"Нали започнаха първо - той живее в медиен комфорт. А бе какъв комфорт? Цели телевизии, вестници само с мен се занимават и само лошо пишат и говорят?"
"Колега, Цветанов, няма защо да им се гневиш. Журналисти, които обслужват мафията, не са журналисти. Нас ни интересува какво казват хората."
"Ето това е цензура - че няма цензура, че има свобода на медиите и можете да стоите и да ме питате, каквото си поискате и да го излъчите в пълния му обем. Не се притеснявам, защото по-голяма прозрачност, по-голяма свобода на словото от това няма."
"В България можете да кажете, да говорите, да напишете, да питате, каквото искате! Това е висша степен на демокрация и свобода на медиите и хората."
Я, какво развито гражданско общество 
"С ченгеджийски хватки се опитват да покажат, че има гражданско общество, което ни се е противопоставило на нас. А е точно обратното, ние сме се вслушвали във всяко искане."
"Никакви лобистки интереси няма при нас. Никакви! Защо да си цапам партията и да давам възможност на олигарси, на агенти от Държавна сигурност, журналисти, които се изявяват за демократи?! Когато комунистите и тези, на които им дърпат конците и са убили дядо ми, на мен ми дадоха да работя само в пожарната? Кой от вас е притиснат от правителството в каквото и да било?! Няма такова нещо."
"Законът за горите наистина е лобистки, но в полза на скиорите и сноубордистите - тези, които обичат зимните спортове и искат да спортуват на нормални съоръжения и без да се избиват на пистите. Лобистки са тези интереси, които в момента говорят срещу това..."
"...Заради хиляда души, милион и половина няма да карат ски. Ако гражданското общество е това да блокираш "Орлов мост" и да спреш даден проект, то ние имаме много, много развито гражданско общество."
Енергийно независими
"Съумяхме да направим своята енергийна независимост факт."
"Уверен съм, че България успешно ще диверсифицира своите енергийни доставки в рамките на три до четири години."
"Взехме правителствено решение да прекратим проекта АЕЦ "Белене". И тук е единствената ни прилика със Станишев. Единствената ни прилика - както той, така и аз не подписахме проекта "Белене". Това ни е една изключителна обща черта."
"Когато се подписва подобен проект, той трябва да бъде изгледан, изпипан, а не в пиано-бар да се подписва. Както беше подписан - в пиано-бар. И то как го подписват, нали ви го четох договора? Подписваме го, ама една година след това трябва да си изчистим детайлите. Що го подписвате? Все едно на твоя език да го кажа -- ще се женя днеска, ама след една година ще започна да спя с жена ми. Това са правили. Ама, след една година тя е избягала вече жената."
"Абсолютно вероломно ни изненадаха с този иск. Изведнъж ми искат 1 млрд. евро... Какви са тези трънски сметки? Хем сме приятели, хем зад гърба ни действат. Аз истински се надявам, че президентът Путин не знае за това им действие."
"След като Германия и канцлерката Меркел нямат проблем да пуснат "Северен поток", за мен няма проблем да пусна "Южен поток" и да доставям газ."
Я, колко много ни уважават!
"Президентът Обама каза само суперлативи за България и нито една забележка по никоя от темите... Овалният кабинет. С толкова похвали за България. Факт е, че, по думите на президента Обама, България е много дисциплинирана, много партньорска държава. С много успехи, с много уважение се ползва в света."
"...в случая не става въпрос дали обичаме Америка, или мразим Русия. Аз специално ги уважавам и двете страни, но искам да защитя нашия си интерес. Това е много важно за нас, защото сме твърдо на Запад - в НАТО и ЕС, но парите и пазарите са ни главно на Изток."
"Абсолютно лоялни партньори сме, никога не бихме допуснали да бъдем троянски кон на който и да било..."
"Посочете ми името на някой премиер в света, който е отменил два от три проекта с Москва."
Въпреки техните лъжи и наглост
"Наглостта им е безкрайна! Лъжат, лъжат, лъжат и понеже са много - защото са малки, но много, и се чува от пет-шест места едно и също."
"Надявах се, че като изберат Станишев за лидер на Партията на европейските социалисти (ПЕС) ще започне да говори по-малко лъжи. Затова сме амбицирани много, ПЕС да ги бием в България на изборите, не само БСП, а целия ПЕС."
"Ахмед Доган е вече в паника... Доган ме подтиква по този начин да направя предсрочни избори... Как може на човек, който мирише на джибри, да му мирише на избори?"
"Те сега са силни, много накокържени, много резки, много страшни..."
"Точно Станишев, където цялата му рода през годините са допринесли за това да сме най-бедни, да е ехиден, не му отива. Просто не му отива."
"Един ден в БСП на мен ще ми издигнат паметник. Запомнете ми думата!"
Въпреки кризата
"Това се оказва най-дългата криза в човечеството."
"Кой не иска да даде? Кой политик не иска? Но кой иска да си направи държавата след това развалина? Аз не съм такъв."
"Надали има премиер, президент, който да не иска пенсиите да са високи, заплатите да са големи и непрекъснато да растат, да се работи по-малко, да има ниска пенсионна възраст. Ако има такъв, той е за убиване."
"За една или две години никой не може да вдигне приходите и икономиката, освен в комунистическите лъжи."
"Да сме дисциплинирани, мобилизирани като нация. Докато другите се тресат, ние да успеем да прескочим този трап, наречен финансово-икономическа криза."
За министрите си
"Ние сме младо правителство, млада партия и виждате колко много хора са се издигнали на каквито и да е длъжности. Имаме министри, които ще останат в историята като най-добрите министри в сферата им."
"Вицепремиерите, и двамата са ми много добри. Те затова така ги мразят..."
"Много съм благодарен на Дянков, че го има, защото иначе щяхте да свиркате срещу мен или срещу Пламен Димитров. С изключение на голямата му уста, оценките ми за него са непроменени.
Понеже първо министрите се оправдаваха с него, като не си свърши някой работата, и най-лесно е пред съсловието, за което отговаряш, да кажеш "ами, Дянков не дава пари". Само че той се научи и започна: "Борисов не дава пари" и така..."
Той за себе си
"В политиката съм 12-13 години на различни постове. Върху името ми не съм дал думичка да се каже и това ми е силата в политиката."
"При мен целите идват вследствие събитията. Човек, ако си поставя цел да става някакъв, той обикновено не става... Просто събитията са ме довеждали на постовете, които заемам."
"От дистанцията на времето виждам, че почти целият ми личен живот е само в грешки..."
"Има една госпожица, която ми е по-близка. Милата, само да я обявя и ще я разкостят. Когато приключа с държавата работа, ще се оженя и ще си я прибера."
"Действително съм много уморен. Всяко нещо, което говоря, ми минава през главата. Всяко нещо."
"Когато казвам "аз" - това е събирателен образ на партия, правителство, министри, проектанти, строители, екипи. Заслугата ми е, че съм ги събрал. Затова казвам "аз". Нямам претенциите да съм всë и вся... Нито съм монумент, нито съм паметник."
Той за избирателите
"Аз съм убеден в инстинкта на българите. Сигурно има по-умни, по-интелигентни от нас, но силната воля, която имаме и това, че се научихме да го правим добре, ще повлияе на българите."
"И разчитам да кажат, и аз, ако бях на тяхно място, щях да кажа: Ще го оставя този, поне да ги довърши тези работи, защото другите могат да ги объркат."
"Идват избори и аз ще застана до моите обекти, това, което съм произвел за тези три години и половина. Да застане Станишев и да покаже неговите."
"Може да съм по-притеснен за тези избори, но след десет години всички ще ни кажат браво за това, че в най-голямата криза успяхме да си оправим инфраструктурата. Думите отлитат, пътят остава..."

Няма коментари:

Публикуване на коментар