сряда, 19 декември 2012 г.

ГАГАУЗОВ ПОСТРОИЛ ПОВЕЧЕ МАГИСТРАЛИ ОТ ПЛЕВНЕЛИЕВ И ЛИЛИТО ПАВЛОЖА

Гагаузов построил повече магистрали от Плевнелиев и Лилито Павлова

In СЛИВЕН on 17.12.2012 at 17:12
 
 
 
 
 
 
Rate This


Във фейсбук и блогове се разпространява сметка колко километра участъци от магистрали са пуснати при тройната коалиция и при управлението на Бойко Борисов. Невероятно, но факт – по време на тройната коалиция са построени 122 километра, а при Борисов засега – 115 км (виж справката по-долу). Това означава, че сегашният сливенски депутат от БСП Асен Гагаузов, като министър на регионалното развитие и благоустройството, е построил повече аутобани от наследниците си Росен Плевнелиев и Лилито Павлова.

Сравнението в километри между двете правителства е глупаво, но е провокирано от премиера Борисов. Магистралите не са „на Станишев” и „на Борисов”, а на България.

Много от пътните участъци, започнати при правителството на Симеон, са пуснати в експлоатация при Станишев. Така и много участъци, започнати при Станишев, са завършени при Борисов. Дори най-бавната работа по някои от магистралите, които сега се строят, е свършена при предишното правителство – отчуждаването на терените по трасетата и изплащането на обезщетения на собствениците.

Но това е националната пътна инфраструктура, защо трябва да се дели на мое и твое?

Нима всяко правителство ще обвинява предишното, докато открива тържествено започнати от него обекти?

Например магистрала „Люлин” на 40% е построена при Асен Гагаузов, а е открита след него.

И тъй като премиерът Борисов постоянно говори в първо лице единствено число, хората остават с впечатление, че едва ли не той е човекът, който ги е направил всичките.

И с постоянните си натяквания за магистрали, докато всички обедняват все повече, премиерът провокира хората да измислят израза „Асфалт не се яде”. На което пък неговата министърка Лили, както той нарича Лили Павлова, роди контрасентенция: „Асфалтът създава възможност хората да имат храна”.

В България нещата не се строят просто така. Те се строят, като винаги един натяква на друг, че е свършил повече от него и се обвиняват взаимно кой как забатачил работата. В това се състоят българските политически борби.

Магистрали, пуснати при Асен Гагаузов – общо 121 км.

Магистрала „Тракия”

Лот 1 Оризово – Стара Загора – 38,7 km.

Оризово – Чирпан е в експлоатация от 1 юли 2006 г.

Чирпан – Стара Загора е в експлоатация от 5 октомври 2007 г.

Лот 5 Карнобат – Бургас – 35,2 km.

Участъкът е в експлоатация от 2 ноември 2006 г. и е с крайна цена 150,266 млн. лв. (строителството му е започнало ощ в края на 80-те години.)

Магистрала „Хемус”

Отсечката Шумен – Каспичан – 12,8 km

Пусната на 30 декември 2005 г.

Магистрала „Марица”

Участък между Харманли и Любимец 16,66 км.

Пуснат на 16 май 2007. Поради дефекти в настилката, скоро след това участъкът е затворен за ремонт.

Магистрала „Струма”

Даскалово – Долна Диканя – 18 км.

Участъкът е пуснат в експлоатация януари 2007 г.

Магистрали, пуснати при Росен Плевнелиев и Лиляна Павлова – 115 км

Магистрала „Тракия”

Лот 2 Стара Загора – Нова Загора – 31,8 км

Лотът е официално открит на 1 юли 2012 година. Изпълнението е на „Трейс Груп Холд” АД, след спечелен търг с цена от 137,868 млн. лв.

Лот 3 Нова Загора – Ямбол – 35,7 km

Лотът е официално открит на 12 юли 2012 година. Построен от гръцката фирма „Актор“, която предлага цена от 133 973 млн. лв.

Лот 4 Ямбол – Карнобат – първи подучастък 14,8 km.

От Ямбол до Зимница е открит на 26 август 2012. Остават общо около 85 км от Лот 4, които трябва да бъдат пуснати през 2013 г.

Магистрала „Люлин” 19,13 км

Трите участъка София – Мало Бучино – Голямо Бучино – Перник са пуснати на 15 май 2011 г. Магистралата се строи от 2007 г. и към 2009 г. е била изградена 40%. Има 3 тунела и много мостове.

Магистрала „Марица”

Отново е пуснат ремонтираният участък Харманли – Любимец – 16,66 км през октомври 2010 г., плюс новия участък Любимец – Свиленград – 14 км. Цялата магистрала предстои да бъде завършена август 2013 г.

Може  да се спори, че с ремонтирания участък на магистрала „Марица”, построен с дефекти при предишното правителство, общата дължина на магистралите при Борисов може да се изчисли на 133 км.

Но пък близо половината от магистрала „Люлин” с най-трудното строителство (3 тунела и няколко моста) е била построена преди Борисов да дойде на власт.

Няма коментари:

Публикуване на коментар